Техниките за оптимизиране (SEO) за Google и Yahoo! са доста различни. Много сайтове ранкват добре в едната търсачка, но не и в другата. Това е така, защото всяка една от тях има собствен алгоритъм за ранкване на сайтовете. Например, алгоритъмът на Гугъл оценява повече тесктовете на вътрешните линкове (текста, който е подчертан и може да се кликне върху него). Yahoo пък отделя по-голямо внимание на наситеността на ключови думи и мета таговете в страницата. Основната причина за разликата в ранкинг алгоритмите е, че Google притежава патент за т.нар. PageRank, създаден от един от основателите на Гугъл, Лари Пейдж. Като резултат от това, че Гугъл притежават този патент, другите търсачки трябва да наблягат повече на други фактори при ранкването на страници – URL-тата на сайтовете, наситеността на ключови думи и т.н.
Кои са основните разлики в алгоритмите на двете търсачки?
Гугъл набляга на входящите линкове към вашия сайт. Тежестта на тези линкове се измерва на базата на техния PR (Пейдж ранк). Колкото повече линкове получавате от сайтове с голям пейдж ранк, толкова по-добре ще ранквате за дадена ключова дума или фраза.
От своя страна Яху наблягат на URL адреса, мета таговете и наситеността на ключови думи. Тези фактори могат да бъдат анализирани сравнително бързо, което позволява на Яху бързо и лесно да ранкира сайтовете.
Как да оптимизиране едновременно за Яху и Гугъл?
Предизвикателството за всички притежатели на уеб сайтове е именно това да ранкват добре както в Яху, така и в Гугъл. Когато мислите за оптимизация, трябва да отделите специално внимание на следните неща:
- осигурете ключови думи в URL адреса, който ползвате
Ако адреса на сайта не съдържа ключовите думи, за които се борите, помислете върху осигуряването на нов такъв (например, marketingscoop.com/internetmarketing.htm). Наличието на ключови думи ще помогне както за ранването ви в Гугъл, така и за ранкването ви в Яху. Яху оценява уеб-адреса като важен фактор. Гугъл пък оценява URL адреси, които са богати на ключови думи, когато трети сайтове са поставили линк към вашия сайт, спменвайки само адреса.
- Мета тагове
Е, не са толкова важни, колкото бяха преди, но Яху все още ги използва, за да определяне на ранкване. Уверете се, че вашите мета тагове са написани коректно и включват ключови думи и описание.
- Наситеност на ключови думи 6-8%
Въпреки че много е написано за това, колко е важно наситеността на ключови думи да е между 2-3%, изглежда че Яху търси сайтове с наситеност до 8%. Не се страхувайте да включвате ключовите думи в съдържанието на сайта си. Все пак гледайте да не надвишавате 8% наситеност.
- Изграждане на линкове
Това е важен фактор за подобряване на позиционирането в Гугъл. Изградете добра кампания за изграждане на линкове и дайте смисъл на другите сайтове да линкват към вас, включвайки например инструменти, неща за свободно сваляне или други ценни материали.
- Карта на сайта
Публикувайте карта на сайта. Това улеснява търсачките да минават през вашия сайт и да достигат до всички важни страници. Картата на сайта трябва да бъде достъпна от вашата главна страница и трябва да я подържате актуална.
Едновременната оптимизация за Яху и Гугъл може да бъде голямо предизвикателство. Следвайте основните принцип за СЕО и работете за изграждането на повече входящи линкове - това може да ви изкачи на първите позиции.
За автора: Майкъл Флешнър е маркетинг експерт с повече от 12 годишен опит в света на интернет маркетинга. Научете повече от неговата последна онлайн книга – Тайните на уебмастърите на адрес: http://www.webmastersbookofsecrets.com
източник: http://www.seo-bulletin.info/43/
Няма коментари:
Публикуване на коментар